Follow us via:
  • RSS
  • http://www.afnews.info/networkedblogs.gif
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter

Followers

Luce Solar Panel Powered PC: Laptop Berkuasa Solar


Bw teringin untuk memilikinya jika produk ini wujud, malangnya ia masih rekaan konsep seperti produk laptop yang pernah ditunjukkan sebelum ini. Konsep yang dibangunkan oleh Pereka Industri Andrea Ponti ini ialah produk paling hijau yang pernah dicipta.

Luce Solar Panel Powered PC ialah satu-satunya laptop yang hanya direka untuk menerima tenaga solar. Mungkin sebelum ini anda pernah berkenalan dengan charger solar dan semestinya ia berbeza kerana ia bukan dari produk itu sendiri.

Jom kita lihat secara lebih mendalam produk yang tersenarai dalam pertandingan rekaan Fujitsu 2011.
Luce diambil dari perkataan Itali yang bermaksud cahaya. Ia direka dengan dua panel solar, dibelakang skrin dan di atas keyboard setuh. Cuba anda gunakan laptop anda di luar di kawasan yang cerah, anda sudah tentu mengalami masalah untuk melihat skrin, bergitu juga rekaan ini ia mungkin mempunyai skrin yang cerah untuk membolehkan pengguna melihat skrin dengan baik.
Pandangan Atas Rekaan
Preview Bentuk Rekaan
Kedudukan Panel Solar
Seperti yang anda fikirkan jika ia dijana oleh tenaga solar, ia mungkin tidak sesuai untuk kegunaan indoor walaupun ia dilengkapi beteri. Seperi kereta solar yang pernah diperkenalkan dahulu, apabila malam tahap kefungsiannya akan menurun kerana ia dicipta untuk menerima tenaga cahaya.

Malangnya, setakat ini Fujitsu tidak merancang untuk membangunkan produk ini.

Met9, konsep hanya tinggal konsep. :(

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Post


Promote Our Blog


If You Want To Exchange Link With Us, Please Copy And Put This Logo To Your Blog And Inform Me At ChatBox

Comment & Suggestion

Copyright 2010 Salji!! Web Entertainment + + Sharing is caring.. - All Rights Reserved.
Designed by saljihitam.blogspot.com | Bloggerized by Lasantha - Premiumbloggertemplates.com | Affordable HTML Templates from Herotemplates.com.